شَام مَیں جَب تُرک اور رُوس کے دَرمیان ٹَینشَن عَروج پَر ہے تَو شَام نے بَزور طَاقَت آستَانہ مُعاہَدے کا نِفاذ کَردِیا۔

Aleppo, Elijah J. Magnier: @ejmalrai

2012 کے بَعد پَہلی بَار شَامی فَوج نے ایم 5 دَمِشق – حَلب رَوڈ کو طَاقَت کے اِستَعمال سے آزاد کِیا اور 140 سے زائد شَہروں ، دِیہَاتوں اور اَسٹَریٹَجِک پَہاڑیَوں کو آزاد کرایا۔  تُرکی اور اُزبَک ، اِیغُور اور حَیات تَحریر الشَام (سَابِقہ ​​النَصَرہ) اپنے مَضُبوط قَلعَوں کی حِفاظَت کَرنے مَیں نَاکَام رہے اور اِنھیں تَرک کردیا اور اَدلِب کے آس پَاس کے عِلاقَے کی طَرف پِیچَھے ہَٹ گئے۔

یہ پَہلا مَوقَع ہے جَب شَامی فَوج کی طَرف سے تُرک فَوج پر گَولہ بَاری کِی گئَی ، جِس کے نَتیجَے میں پَانچ تُرک اَفسَران مَارے گئے ، جِس کا اَڈہ تَفتَانَاز فَوجی ہَوائی اَڈے پر ، جَہاں اَڈہ تُرکی اور اِس کے جَہادی جَمع ہیں۔  اَنقَرہ زَمِین پر اَپنے جَہادِی اِتحَادِیوں کی کَمزَوری کے بَعد اپنی فَوج کو میَدان جَنگ میں بھَیجنے پَر مَجبور ہُوا۔

اَیم 5 کو جَہادِیوں سے آزادی آستانہ مُعاہَدے کا ایک حِصہ تَھا جو اَکتوبر 2018 میں دَستخَط ہُوئے تھے لَیکن جَو اِن تمام سَالوں مَیں تُرکی اِس اَعزَاز میں نَاکام رَہا تھا۔  شَامی حَکومَت نے اِس کے بَعد سَے ایم 5 کی طَرف تِین بَڑی پَیش قَدمی کی ، لَیکِن اِس بَار بَازیَافت کَرنے کا فَیصلہ حَتمِی تَھا۔  صَدر اِیردوَان کو شَام کا یہ ایک رُوسی پَیغام ہے کہ اِدلِب کے لئے وَقت خَتم ہو رَہا ہے۔  تُرکی – رُوسِی پَنجَہ آزمائ مَیں بِھی اضَافَہ ہَورَہا ہے جو شَام کی سَرحدَوں سے بَاہر تَک جَاسَکتَا ہے۔  یَہی یُوکَرین اور لِیبیَا مَیں بِھی ظَاہر ہَورہا ہے ، جَہاں تُرکی اَیک اَہم کِردَار کے خُواہَاں ہے۔

رُوسی شَامی فَوج کو جَنگی سَازوسَامَان اور دَرجنوں T-900s مُہیا کَررَہے ہَیں جو فَوج کو رَات کے وَقت بِھی اَپنی فُوجی کَارروَائیوں مَیں مَدد فَراہم کَرتے ہَیں۔  اِس کے سَاتھ ہی ، رُوسی فَضَائیہ کے سَیکڑوں حَملوں کے سَاتھ سَاتھ سَڑک کے مَشرق کی طَرف اور مَغربی کِنارے کے بُہت سَے دُوسرَے عِلاقَوں کو جَہاں پر فَوجِی آپریشن جَاری ہے ، پُورے عِلاقَے کو آزاد کَرا لِیا۔

مَزِید یہ کہ رُوس نے اس کامیاب آپریشن میں شامی فوج کو بَے مِثال فَوجی اِنٹیلِیجَنس اور مَنصَوبہ بَندی کی مَدد کی ، اور سَاتھ ہِی جَہادِیوں کی خَطُوط پر بَمبَاری کی اور اِن کی پَسپَائی پَوزِیشن کے پِیچَھے بِھی۔

حَیرت اَنگَیز بَات یہ کہ کَئی کِلومِیٹر زَیر زَمِین سُرنگَوں کی دَریَافت تِھی جِس میں ہَسپتَال ، گَولہ بَارُود اور زِندَگی کِی حِمایَت کَرنے والے سَامان  سَاتھ تھا، جَو M-5 کے دَونوں اَطرَاف اور آزاد سَراکَیب اور اَل اِیس Saraqeb and El-Eiss جیسے اہم شَہروں کو اَیک بُہت طَویل مُحاصَرے کو بَرقَرار رَکھ سَکتی تِھی۔

یہ سُرنگَیں ایک دُوسرے کے سَاتھ جُڑی ہُوئی تِھیں ،  جَو زَیرِ زَمین دِیہاتَوں کو آپَس میں مِلاتِیں ہَیں اِن مَیں سَے کُچھ 20 مِیٹر  گَہری ہَیں جَو فَضَائی بَمبَاری سے بَچَانے کے لئے کَافی ہَیں۔   یَہاں جَہادِیوں کا ہَجوم تَھا ، اُنہوں نے فَرار ہَوتے ہُوے  یہ سَب کُچھ پِیچھے چَھوڑ گَئے۔

حَالیہ بَرسوں مَیں شَامی فَوج کے حَربوں مَیں جَہادِیوں کے لئے رَاستہ کُھلا چَھوڑنا شَامل تَھا ، حَلَب کی آزادِی کے بَعد ، شَامی فَوج شَہر کے آس پَاس کے شَہروں سَے پَرہیز کَرتی رَہی کُیونکہ جَہادِیوں کو مَرکَزی دَھارَے کے ذَرائع اَبلاَغ اور غَیر مُلکی مُداخلت پَسندوں نے حَاصِل کِیا۔  شَام کو آزاد دَیکھے جَانے سے بَچنےَ کے خُواہَاں ہَیں۔  یَہی وَجہ ہے کہ جَہادِیوں کے لئے ہَمیشہ کُھلی رَاہَیں تِھیں تَاکہ وُہ کِسی حَتمِی حَملے سَے پَہلے ہِی پِیچَھے ہَٹ سَکیں۔

دَر حَقیِقت تُرکی اَپنے جَہادی اِتحادِیوں کِی حِفاظَت کَرنے سے قَاصِر ہَے اور اِن کو فَضَائی مَدد فَراہم نَہیں کَرسَکتَا۔  رُوس شَامی فَضَائیہ کے کَنٹرَول میں ہے اور دَمشِق نے تُرکی کو مُتنبَہ کیا ہے کہ اَگر اُس نے شَام کے فَضَائی حَدود کِی خِلاف وَرزی کِی تَو وہ اِسکے طَیاروں کو مَار گِرائے گَا ۔ 

شَام کی جَنگ مَیں یہ ایک نَئی حِکمَت عَملِی کی بَاری ہے کہ مِیرةَ النَعمَان ، سَراقِب ، تَل اَیل اِس ، رَاشدِین 4 کو آزاد کَرایا جَائے۔  یہ اِس بَات کا اِشَارہ ہَے کہ طَویل عَرصَے تَک تُرکی کَو اَپنے جَہادِیوں کی حِفَاظَت کَرنا مُشکِل ہَو جَائے گِی۔

شَام کے اِستَحکَام کَے لئے اَپنے پَورے خِطَے کِی آزادِی کِی ضَرورَت ہے ، اور یہ اَیک اَیسا اِستَحکَام ہے جو رُوس اور اِس کے قَومِی سَلامتِی کے مَقَاصِد کے مُفَاد مَیں آتا ہے۔  رُوس جَنگ کو رَوکنے کَے لئے اَلشَرق/ مَشرِقی بَحِیرہ رَوم  میں چَلا گَیا۔  اِس کی سَاکھ داؤ پر لَگی ہے۔  اِس کے پَاس بُہت بَڑا بَحرِی بَیڑَہ ہے جَو اِسے بَحیِرہ رَوم میں رَسائی کی طَرف رَاغِب کر رَہا ہے۔ یَہ بِھی رُوس کے مُفَادَات مَیں ہَے کَہ وُہ اَپنی مُختَلِف تَرجِیحَات اور نَاموں کے بَاوَجود اَلقَاعدَہ اور تَماَم نَظَریَاتِی گَروہَوں کو اَیک ہِی مَسلَک سے جَوڑنے کے عَمل کو خَاتمہ کَرے۔  اَلشَرق/مَشرِقی بَحِیرہ رَوم  مَیں اُزبَک اور اِیغُور جَہادِیوں کے پَاس چَھوڑنے کے لئے کَوئی اور جَگہ نہَیں ہے ، اور تَوقَع کِی جَاتی ہے کہ وُہ آخرِی دَم تک لَڑیں گَے۔

تُرکی یہ کَہہ کَر رُوس پَر اَپنی جَارِحیَت اور دَانت پِیس رَہا ہے کہ وہ کِریمِیا کَو تَسلِیم نہَیں کَررَہا ہے اور یُوکَرائن کو اَسلَحہ مَیں 33 بِلین ڈَالر کی پَیش کَش کَررَہا ہے۔ تُرکی لِیبِیَا مَیں ایک زِیادہ مُوثَر اور تَسلِیم شُدہ کِردَار کے خُواہَاں ہے جَہاں مَرکَزی حَکومَت بَاضَابطَہ طَور پر اَنقَرہ کِی حِمایَت کی دَرخواَست کََررَہی ہے۔  تَاہم شَام کی صُورتحَال مُختَلف ہے۔  تُرکی جَانتا ہے کہ شَام مَیں اپنی مَوجودِگی زِیادہ دَیر تک قَائم نَہیں رَکھ سَکتا ، اور یہ کہ اَدلِیب کی آزادی ، اَگرچَہ آج وہ اَیجنَڈے میں نہَیں ہے ، جَلد ہِی وَاقَع ہَو گی۔  یہ صِرف حَالات حَاضِرہ کا سَوال ہے۔ 

اَمرِیکی قَابِض اَفوَاج نے شُمال مَشرَقی شَام کے عِلاقے تَک خُود کو مَحدُود کَرلیا ہے ج،ہاں شَامی تَیل کِی چَوری مَیں مَصرُوف ہے جِس کی تَصدِیق ڈَونَلڈ ٹَرمپ نے بِھی کی ہے۔ لِہٰذا ، شَامی فَوج کَے لئِیے، شَام مَیں اَمرِیکی مَوجُودگِی کے خِلاف اَب لَڑنے کی تَرجِیح نَہیں ہے۔  پَہلے عَدلِیب کو آزاد ہَونَا اور پِھر اِسکے بَعد آفرِین کَو آزاد کَرانا  ہے۔  یَہی وَجہ ہَے کَہ تُرکی شَام مَیں اَپنے اَثر و رَسُوخ کو تَقوِیت بَخش اور مُستَحکَم کَرنے کِی کَوشِش کَر رَہا ہے۔ نَئے مُعاہَدوں پر تَبادَلہ خَیال کَے لئے اَعلٰی سَطَح پَر شَامی اِنٹَیلی جنَس حُکام اور اِن کے تُرک ہَم مَنصَبوں کے دَرمیان چَار مُلاقَاتَیں ہَوئیں۔  تُرکی اَیک تَرمِیم شُدہ آدانا Adana بَنانا چَاہتا ہَے جَہاں سَے شَام مَیں اَپنی مَوجُودگِی کو بَاقَاعدَہ رَکھنَا چَاہتا ہے۔

تُرکی اور شَام کے تَعلقَات کو آسَان بَنانے مَیں رُوس اور اِیران اَہم کِردَار اَدا کَر رَہے ہَیں ، لَیکن ذَیلی بَات یَہ ہے کہ تُرکی کا شَام سَے مُکمَل اِنخَلا ہے۔

تُرکی نے رُوس سَے ایس -400 خَریدا ہے اور تُرکی کے ذَرائع اَبلاَغ نے بَاضَابطَہ اَعلاَن کِیا ہے کہ یُوکِرین کے رَاستے رُوسی جَہازوں کِی کَھیپ مَیں کَمی کی جَائےگی،  دُوسری طَرف ، تُرکی اَپنی سَرحدَوں پَر اَیک طَاقتوَر اَمرِیکی فَوجی اَڈے کے سَاتھ نَیٹو کا اِتحادِی بِھی ہے۔  لِہٰذا ، یَہ کِسی بِھی لَمحے خُود دَونوں سُپر پَاورَوں کے مَابَین تَوازن پَیدا نَہیں کرسَکتا کہ سَاتھ ہِی شَام مَیں اَپنے جَہادِیوں کا تَحفظ بِھی کَرسَکے۔  تُرکی کَو اَپنی طَاقت کے اَندَازہ کَرنے کا فُوراً فَیصلہ کَرنا ہَو گَا۔

مُترجَم: مُحمَد طَاہِر خَانزَادَہ، ٹَنڈَواَلہٰیَار، پَاکِستَان 

Advertisements

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.