چرا ایران فکر میکند که اسراییل امکان دارد که به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند؟


@ejmalrai
 ایلایجا مگنایر توسط 

 شیرین هاشمی ترجمه

محور‌ مقاومت با رهبری ایران در مقابله با جنگ  قبل از به کار آمدن جو بایدن  در حالت آمادگی کامل میباشند. مقامات محور مقاومت بیان کردند که به نظر نمیرسد که امریکا آماده جنگ علیه ایران است به خصوص که ترامپ در انتخابات رییس جمهوری شکست خورده ولی امکان اینکه قلدر منطقه بنیامین نتانیاهو به یکی از تاسیسات هسته ای ایران حمله نظامی کند که به ضرر توافقنامه برجام پس از به کار آمدن جو بایدن ، زیاد است. در صورت حمله اسراییل و پاسخ ایران، دولت ترامپ می‌تواند سو استفاده کرده ‌وبه بهانه دفاع از اسراییل وارد جنگ شود.
مقامات داخل محور مقاومت توضیح دادند که اسراییل، عربستان سعودی، امارات و بحرین از توافق رسیدن بین ایران و امریکا وحشت دارند و فکر می‌کنند که به ضرر اسراییل می‌شود. علاوه بر این عربستان به طور کلی میخواهد سر مار یعنی ایران را ببرد چون عقیده دارد که برای امنیت ناحیه و برتری نظامی خود لازم است ایران را نابود کند با اینکه عربستان پس از ۵ سال جنگ نتوانسته علیه یکی‌از محرومترین کشورها یمن نتوانسته پیروز شود. این گروه بسیار در اشتباه هستند چون بسیار بعید می‌باشد که ایران به این دام اسراییل- عربستان بیفتد و وارد جنگ شود. با این حال ایران در حالت حداکثر آمادگی نظامی می‌باشد حتی بالاتر از زمانی که پهپاد امریکایی‌ را سرنگون کرده بود ویا زمانی که به پایگاه نظامی امریکا در عراق حمله کرده بود.
هیچ شکی‌ نیست که بازگشت بایدن به توافقنامه برجام به نفع اسراییل نیست و هر کاری ممکن را  انجام میدهد تا برجام صورت نگیرد. به این دلیل اسراییل رهبری دفاع از کشوران خلیج فارس را به عهده گرفته ودر حقیقت یک ا‌‌‌‌‌یتلاف ضد ایرانی ایجاد کرده و‌تلاش خواهد کرد که برجام دوباره شکل نگیرد.

علاوه بر این نخست وزیر اسراییل نتانیاهو در داخل کشور دچار مشکلات بسیاری در زمینه فساد گسترده می‌باشد. بنی گانتس وزیر دفاع اسراییل، کمیته تحقیقات ویژه درباره پرونده زیر دریایی ها به رقم ۱.۵ میلیارد دلار و ۴۳۰ میلیون دلارموشکهای کروت  و اتهام نخست وزیر تشکیل داده است. در این پرونده معروف به ۳۰۰۰ تعدادی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو متهم هستند. آن‌ها به دریافت اموال غیرقانونی شامل میلیاردها شِکل به عنوان بخشی از طرح خرید زیردریایی‌ها از شرکت تیسن کروپ آلمان متهم  هستند. گانتس بیان کرده که نتایج تحقیقات به طور کاملا شفاف در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.

Subscribe to get access

Read more of this content when you subscribe today.

Sorry! This product is not available for purchase at this time.
Advertisements
Advertisements
Advertisements