«قدرت نرم» امریکا بر علیه رسانه های ایران و متحدانش استفاده می‌شود


@ejmalrai
 ایلایجا مگنایر توسط: 

 شیرین هاشمی :ترجمه
وزارت دادگستری امریکا، ۳۶ وب سایتها، رسانه ها، شبکه های  تلویزیونی، و انتشارات مختلف را توقیف نموده. این وب سایتها به ایران و متحدان وی در عراق و بحرین و یمن تعلق دارد. این عمل امریکا درست در زمانی که دو ناوهای ایرانی حامل تسلیحات نظامی به سوی ونزویلا در حال حرکت میباشند و به این دلیل باعث نگرانی و عصبانیت دولت امریکا شده. علاوه بر این، نیروهای حوثی انصار الله دو پهپاد های امریکایی اسکن ایگل را ( قیمت هر کدام ۳.۲ میلیون دلار ) را در یمن سرنگون کردند. در نتیجه، تصمیم امریکا درباره رسانه های ایرانی یک نمونه دیگر از درگیری های دو کشور در منطقه و سراسر جهان میباشد.
تفکر جنگ ویا قدرت نرم به نفوذ فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، و رسانه ای تعلق دارد. اما در عمل تاثیر واقعی قدرت نرم محدود میباشد. قدرت نرم یک نوع نیرو هست که تلاش میکند شرایط فعلی را تغییر بدهد بدون استفاده از نیرو مستقیم نظامی.

تشخیص انگیزه واقعی عملکردهای امریکا در منطقه سخت میباشد. مخصوصا برای اینکه منطقه خاور میانه از چندین لحاظ در حال دگرگونی میباشد. گروه‌های مختلف عراقی حملات زیاد و پر تعداد را با استفاده ازپهپادهای انفرادی بر علیه 

Sorry! This product is not available for purchase at this time.

Subscribe to get access

Read more of this content when you subscribe today.

Advertisements