درگیری عراق و امریکا به مرحله دوم رسید: مرحله سوم، درگیری گستر ده‌تر در راه میباشد


@ejmalrai
 ایلایجا مگنایر توسط: 

 شیرین هاشمی :ترجمهشدت درگیرهای بین گروه‌های مقاومتی و نیروهای امریکایی به مرحله دوم رسیده در هفته گذشته چندین حملات موشکی‌و پهپادهای انتحاری به پایگاههای نظامی امریکا، سفارت امریکا در‌ بغداد و کاروان های تجهیزاتی امریکا انجام گرفته. با تشدید این حملات به نظر میاید که احتمال درگیری در مرحله سوم زیاد دور نباشد. اما مسیله ای که نگران کننده و تعجب اور میباشد اظهار و عقیده دولت عراق میباشد که این حملات مقاومت را به عنوان عملیات تروریستی بیان کرده.

در هفته گذشته در پاسخ به حملات امریکا به حشدالشبعی، مقاومت عراق هم به حملات خود افزایش داده. در حمله هواپیمایی جنگی امریکا چهار نفر از رزمندگان گروه کتایب سیدالشهدا که جزو گروه های امنیتی نخست وزیر مصطفی الکاظمی میباشند به شهادت رسیدند.

ابو آلا الولایی یکی از رهبران سید الشهدا قول داد که انتقام رزمندگانی‌ را که در مرز سوریه توسط نیروهای امریکایی کشته شدند را خواهد گرفت. این رزمندگان در وظیفه قانونی خود که مشاهده و جلوگیری از ورود داعش بود مشغول بودند در زمانی که مورد حمله امریکا قرار گرفتند.

چندین گروه‌های مختلف عراقی مسیولیت حملات به اهداف امریکایی را برعهده گرفتند به خصوص حمله پهپاد انتحاری در فرودگاه اربیل کردستان که نیروهای امریکایی مستقر میباشند ودر نزدیکی سفارت آنها میباشد. هم چنان بزرگ‌ترین پایگاه امریکایی در عراق، عین الاسد تحت حمله توسط ۱۴ موشک قرار گرفت که منجر به زخمی شدن دو نیروی نظامی امریکایی شد. علاوه بر این چندین حملات موشکی و پهپادی علیه سفارت امریکا در بغداد صورت گرفته و در چندین شهرهای عراق بمب های کنار جاده ای به کاروانهای حامل تجهیزات امریکایی آسیب وارد کردند.

تعجب انگیز ترین واکنش از سوی دفتر نخست وزیری الکاظمی بود که فرمانده نیروهای نظامی بیان کرد که حملات علیه پایگاهها و منافع امریکایی عملیات تروریستی میباشند.

Sorry! This product is not available for purchase at this time.

Subscribe to get access

Read more of this content when you subscribe today.

Advertisements
Advertisements
Advertisements