توافق هسته ای ایران و امریکا آماده است.


@ejmalrai
 ایلایجا مگنایر توسط: 

 شیرین هاشمی :ترجمه

یک منبع ایرانی بیان کرد که «توافق هسته‌ای بین ایران و امریکا پس از اینکه تمام نکات از هر دو طرف مورد قبول قرار گرفته از جمله خروج سپاه از لیست تحریم ها و حفظ نیروی قدس که مسیولیت پشتیبانی از مردم مظلوم و رنجدیده را دارد پس از تایید ولایت فقیه سید علی خامنه ای، آماده است.»

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید که از حذف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت نمی‌کند. امریکا از سال ۲۰۱۷ نیروی قدس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده. علاوه بر این، اسراییل هم به خروج سپاه از این لیست اعتراض شدیدی کرده ‌و‌این در ملاقات بین نفتالی بنت و بایدن و بلینکن بیان شده.

مقام ایرانی اظهار کرد که « پس از مشاوره با ولایت فقیه و رضایت ایشان، امکان دارد که بتوانیم به سوی قطعنامه هسته ای برویم. ما میفهمیم که امریکا دیگر نمیتواند ایران را از بازارهای نفت و گاز دور نگه دارد تا بتواند ضررهایی را که تحریم های علیه روسیه بر اقتصاد کشورهای غربی را وارد کرده بهبود دهد. امریکا و هم چنان اروپا به خود و سایر دنیا با تحریم های غیر قانونی علیه روسیه بحران کمبود مواد غذایی را به وجود آوردند. علاوه بر آن،امتناع ونزویلا، عربستان سعودی، قطر و امارات که کمبود گاز و نفت روسیه را حل کنند ضربه سنگینی به اروپا و به خصوص امریکا بود که نتیجه تحریم های علیه روسیه را تجربه کنند.»

« دلیل اصلی دیگر این است که اسراییل و امریکا در جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران، غنی سازی و توسعه سانترافیوژهای پیشرفته و افزایش غنی سازی از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد ناموفق هستند. » مقام ایرانی بیان کرد.

Subscribe to get access

Read more of this content when you subscribe today.

Advertisements
Advertisements
Advertisements