با حمله به ایران و متحدان، اسراییل چه به دست می آورد؟

 شیرین هاشمی :ترج

به شهادت رساندن سرهنگ صیاد خدایی را نباید به عنوان یک روش جدید در جنگ غیر مستقیم ایران و اسراییل دید و ‌حقیقتا فقط ادامه روند ۴۳ ساله که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده می‌باشد. تمام جنگ‌های منطقه در این مدت به جنگ ایران و اسراییل مربوط می‌باشد و هم چنان این پدیده حمله و ضد حمله ادامه خواهد داشت.

سرهنگ خدایی هیچ نقشی را در سوریه نداشت و حقیقتا در حمایت از فلسطینیان در آزاد سازی وطن خودشان بسیار فعال بوده. اسراییل برای ایرانیان و لبنانی ها که تجربیات جنگی، فناوری پیشرفت و تسلیحات به روز خود را اشتراک می‌کنند که فلسطینیان بتوانند در جلوی اسراییل بایستند هیچ تحملی ندارد. از اینکه فلسطینیان بتوانند به خوبی به حملات گسترده اسراییل پاسخ بدهند و اسراییل را با تسلیحات فوق العاده پیشرفته به زانو بیاورند، اسراییل را بسیار نگران می‌کند.

حریفان اسراییل دیگر با اسلحه سیمونوف نسل جنگ جهانی دوم در برابر هواپیمای اف ۱۶ اسراییل مبارزه کنند. در عوض ایران به متحدان خود پهپادهای استثنایی را فراهم می‌کند و با این پهپادها تمام سرزمین اشغالی فلسطین را شناسایی می‌کند و هیچ کاری از ارتش اسراییل برنمیاید. هم چنان ایران چندین سامانه های هوا پدافندی باور ۳۷۳ را به سوریه و لبنان ارسال می‌کند که برای جنگ احتمالی نهایی آماده باشند. علاوه بر این، ایران در لبنان، سوریه ، عراق و یمن کارخانه های موشکهای نقطه زن و پهپاد را راه انداخته، در نتیجه ایران نه تنها توانسته تسلیحات بسیار قوی و پیشرفته را تولید کند و حتی این دستاوردها را با دوستهانش به طور مجانی تقسیم کرده.

در اسراییل هیچ شکی نیست که هر نوع درگیری با حریفان خود بدون درد و خسارت سنگین رخ نخواهد داد. رزمایش گسترده اسراییل که الان در حال برگزاری است با شراکت تمام نیروهای حاضر و ذخیره برای آمادگی کامل نشان دهنده اهداف و‌مقاصد اسراییل است.

این رزمایش ها، اسراییل را برای جنگ از چندین جبهه آماده می‌کند و حملات همزمان از غزه، کرانه باختری، جنوب سوریه، لبنان، عراق و یمن را شبیه سازی می‌کند. با این رزمایش اسراییل سربازان خود را با چنین جنگی آشنا می‌کند.

Subscribe to get access

Read more of this content when you subscribe today.

Advertisements
Advertisements
Advertisements